De KOO-methode voor VA's

Wij zoeken een backup voor onze klanten,
jij wilt je verder ontwikkelen

Het KOO-Team biedt jou een gedegen opleiding waar alles samenkomt op het gebied van online ondernemen. Toe te passen op je eigen bedrijf én op het bedrijf van je klant(en).

Alle details over de inhoud:

Video afspelen

Fase 1:

De strategie

Hoe kun je het beste jouw eigen diensten aanbieden, aan wie en hoe? En hoe kun je met deze kennis in je zak, niet alleen je eigen bedrijf verder optimaliseren en compleet maken, maar ook je klanten helpen om hun bedrijf gestructureerd te laten groeien. Dat leer je van Jolanda. 

Maak kennis met onze topstrateeg.

Fase 2:

De inhoud

Hoe gebruik je nu precies die woorden, titels en mailtjes waar jouw ideale klant warm voor loopt? Hoe zorg je dat ze die kritische blik laten varen, het vertrouwen in jou krijgen en je aanbod echt op waarde schatten?
Dat leer je van Meta.

Maak kennis met onze content queen.

Video afspelen
Video afspelen

Fase 3:

De techniek

Met de juiste tools, bijna kant-en-klaar importeren en vullen, in een logische opbouw, wordt elk contactmoment een feestje. Niet alleen voor jouw klant, ook via jouw eigen feedbackmoment met Ronald.

Maak kennis met onze Chef Techniek.

Fase 4:

De Promotie

Laura zit privé zelden op Facebook. Maar voor haar klanten haalt ze er gouden leads uit die zichzelf -tig keer terugverdienen. Hoe? Door slim te beginnen, goed te testen, te starten met lage kosten en dan pas op te schalen.

Maak kennis met onze Miss Moneypenny.

Video afspelen

Het aanbod op deze pagina is alleen beschikbaar voor VA's die interesse hebben om in onze VA-poule te komen.

Je eigen kennis ontwikkelen én je netwerk uitbreiden?

Deze vragen kregen wij binnen van VA's

Veelgestelde vragen

Dat mag duidelijk zijn. KOO is een forse uitbreiding van je kennis en strategische capaciteit, je wordt dus een betere VA, krijgt meer waarde voor je klant. Ja, ook als je een forse overlap hebt met je VA-opleiding. 

De tweede plus is vooral die samenwerking, dit hele netwerk, een unieke kans om naast je eigen klanten een tweede stroom van klanten aan te trekken.

En 3: de formats en blauwdrukken die wij geven, zijn vrij te gebruiken… en te gebruiken… en te gebruiken. Keer op keer! Jij wordt dus gewoon sneller in je werk. En daarmee des te aantrekkelijker voor klanten. Jij bent die VA die vooraf een paar vragen stelt en tussentijds niet met extra vragen komt… omdat je precies wist wat je nodig had en hoe het spel werkt. Plus: je kunt beter plannen en sturen, zodat jouw klanten ook de juiste dingen doet in de slimste volgorde. Dat is voor iedereen fijn!

Beiden. Wij krijgen vragen van ondernemers die ons programma doen, maar ook ondernemers waarvoor wij alles uit handen nemen. Of ondernemers die wij (Jolanda, Meta, Ronald en Laura) onafhankelijk van elkaar hebben. Zoals een ondernemer die iemand zoekt voor het plaatsen van blogs, of iemand die LinkedIn Posts geplaatst wil hebben.

Dat weten we nooit van te voren. We zien dat we steeds meer vragen krijgen. En dat we steeds meer op zoek zijn naar samenwerking. We zijn op zoek naar een groep gelijkgestemden die we gaan vertrouwen en kunnen matchen. Daarnaast is het programma geweldig om je eigen bedrijf meer body te geven. 

Wat ons betreft koppelen we mensen aan mensen. Dat staat voorop. Verder kan het zijn dat we de vraag uitzetten, maar als we weten dat 1 van de va’s een bepaalde specialiteit heeft, dan linken we partijen gelijk aan elkaar. Een hulpvraag komt binnen bij ons en omdat jij als VA het programma kent, hebben we je leren kennen tijdens de Q&A’s en kunnen we inschatten wie een goede match zou zijn.

Va’s hanteren gewoon hun eigen uurtarief. Daar gaan wij niet over. Daar ben je wat ons betreft ook zelfstandige voor geworden. Om zelf te bepalen.

Dat gebeurt zeker weleens. Omdat iemand bijvoorbeeld niet uit de techniek komt of ineens veel minder tijd heeft dan gedacht. Het kan zijn dat we dan bijvoorbeeld drie namen van VA’s aan die klant doorgeven en zeggen: kijk maar even op hun website. Deze passen volgens ons bij jou. Maar het kan ook zijn dat we zeggen: ‘Goh, maandag in de Q&A zat Lia, die stelde die en die vraag, we denken dat zij misschien bij jou past’. Dan heeft de klant zelf ook al een indruk van jou. En sommige klanten willen graag iemand uit eigen regio. Dat weten we ook van jullie.

Wat fijn dat je het zo ziet. Als een klant alles uitbesteedt moet je toch denken aan trajecten boven de 10.000 euro. Het is je gegund dat je dergelijke trajecten binnenhaalt ;). Als eenling is dat vaak een stuk lastiger. Wij zijn nu een Vennootschap. En wij kunnen deeltaken natuurlijk weer aan jullie uitbesteden. Meta heeft bijvoorbeeld een hekel aan het plaatsen van blogs, maar schrijft ze wel vaak voor bestaande klanten. Of nieuwsbrieven. Wij zien Va’s meer als een langdurige samenwerkingspartners voor de opdrachtgevers.

De opleiding kost nu tijdelijk 695,-
Aanbieding tot 1 maart 2021 geldig.

Ja en ja.

Een ActiveCampaign abonnement afsluiten kan eenvoudig via ons en met een beetje korting, helemaal als je per jaar betaalt: €99 p/j voor het Lite pakket met 500 contacten.

Beste optie om dit traject te doorlopen; verzamel jij al dagelijks nieuwe leads zonder tussenkomst van jou?
1) Zo niet? Dan kan je dit voor jezelf inzetten.
2) Zo ja? Dan kan je dit traject voor 1 van jouw klanten inzetten en doorlopen. Mag een bestaande zijn, of een nieuwe. Je hebt nog een paar weken om daar een kandidaat voor te vinden.

Laura streeft ernaar de inhoud van ‘haar deel’ ieder kwartaal te doorlopen en actualiseren. Daarnaast start zij in de KOOmunity regelmatig topics over actualiteiten zoals bijvoorbeeld de iOS 14 update (mocht je daar super benieuwd naar zijn, zij heeft er ook dit blog over geschreven). Loop je zelf tegen iets aan? Dan kun je haar in de KOOmunity altijd aanspreken of haar om input vragen. Wel wil ze even gezegd hebben dat er vaak veel paniek wordt gezaaid over veranderingen die soms meer, maar vaker veel minder ingrijpend zijn dan je denkt.

Ja, dat is de bedoeling. We verwachten dat we toch weer nieuwe inzichten geven. Dus inhoudelijk een mooie aanvulling zijn op wat de VA al weet. Daarnaast willen we met mensen werken die onze methode snappen en toe kunnen passen.

Nee, geen vast aantal uren. We zijn allemaal ondernemers. We zien dit als een mogelijkheid om expertises te bundelen en gebruik te maken van elkaars netwerk. Met als doel: het zo optimaal helpen van de klant.

Dit spreek je of zelf met de klant af. Is het een project wat door 1 van ons al is aangenomen, dan spreek je dat af met een van ons.

Dat kan beide zijn. Uiteraard snappen we dat langduriger opdrachten aantrekkelijker zijn.

Dat is voor ons lastig in te schatten. Het is mooi om KOO volledig door te werken. Dan kom je er vanzelf achter. Misschien kom je er juist met deze diepgang achter wat jij het leukste onderdeel vindt om voor je klanten te doen. En ga je je dus zelf ook meer specialiseren. En uiteraard zijn wij er om je te helpen.

We leren je vanzelf kennen. En natuurlijk weten we dat niet van te voren. Het gaat er ook niet zozeer om dat wij naar je op zoek zijn, maar dat onze klant dat is..

Dat is helemaal aan jou. Dat bepalen wij zeker niet. Jij bent zelf de ondernemer en kiest wat je aan wil bieden. Het ligt minder voor de hand dat je KOO doet omdat je copywriter wil worden, of businesscoach. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je met de kennis die wij overbrengen, toch veel meer adviserend gaat opstellen naar je klanten. Dat je meer kunt meedenken met hun plannen, hoe gaaf is dat?

Als een van ons al een project heeft aangenomen en een deel wil uitbesteden, dan wordt 1 van ons de opdrachtgever. In de andere gevallen zijn wij er alleen om te koppelen en wordt het je eigen klant. Dan hebben wij er verder geen werk van, en hebben we onze klant wel verder geholpen. En heb je later een vraag over een tekst of een advertentie van die klant? Dan stel je zijn of haar vraag toch gewoon bij ons in de Q&A?

Je bepaalt je eigen tarief. Onze plus zit in het feit dat KOO aantrekkelijker wordt met alle service die we er omheen aanbieden. Dat we zoveel VA-achtige taken nodig zouden hebben, hadden we vooraf wat onderschat. Vandaar deze ‘inhaalactie’. Al doende leren we en zo blijven we groeien in de richting die onze members aangeven.

Nee, dat is zeker niet onze bedoeling. Maar ook weer wel, want we willen wel zeker weten dat jij over de kennis beschikt die wij essentieel vinden. Dat je dingen op een bepaalde manier opbouwt, omdat je hebt geleerd waarom dat beter is. Terwijl het ook op 9 andere manieren had gekund. Dat dus…

1 april wordt de prijs 1495,—. Er zitten coaches, trainers, in. Veelal dienstverleners. Kleinere bedrijven waarin de ondernemer alles zelf aanstuurt, zeker op marketinggebied.

Bedoel je als ze om ondersteuning vragen? Dan gaat het meestal om het technische deel. Een blog plaatsen, website aanpassingen doen. Plaatsen berichten via Social media. Technische ondersteuning, dus.
De reden om KOO te kopen ligt anders. Dat is omdat ze willen groeien. Meer klanten, maar dan wel behapbaar en dus: geautomatiseerd. Klein beginnen en dan doorgroeien. En ze haken meestal in omdat ze zien dat wij echt betrokken zijn bij de inhoud. Ook inhoudelijk meekijken en bereikbaar zijn. Althans, dat krijgen we terug van onze klanten 🙂 .

We denken dat ons programma en de mogelijkheden interessant zijn voor alle VA’s. Zodoende stellen we geen limiet aan het aantal aanmeldingen.
We zijn vooral op zoek naar talentvolle partners.

Halverwege afhaken omdat het toch veel tijd kost bijvoorbeeld. Er zit een makelaar in die nog niet is begonnen, maar wel de eerste early bird-ronde heeft gekocht. Als de markt wat rustiger wordt, gaat hij zijn marketing optimaliseren. Er zit iemand in die een gigantische interimklus kreeg, vlak nadat ze was ingestapt. Ze werkt nu vier dagen in de week, dus KOO staat in de koelkast. En er zitten een heel aantal dienstverleners in die hun netwerk en live contact zagen stranden… maar nog wel een volle agenda hebben. Een aantal van die mensen zeggen: ik weet nu al dat ik er 180 dagen over doe. En dat is ook prima. Als we niks horen, belt Jolanda die mensen af en toe even op. We laten ze niet verdwijnen…

Geen overeenkomsten of iets dergelijks. We spreken een prijs af per project. Of je spreekt zelf iets af met de klant en je factureert sowieso rechtstreeks.

Dan is dit programma uitermate geschikt. Vooral om de samenhang te zien. Dan maak je een echte Kickstart, ideaal!

In de KLM (KOO Lead Machine) hebben we het deel van de sales uit het programma gehaald. Daarin gaat het dus alleen en vooral om leads verzamelen.
Geen info en uitleg over Woocommerce bv dus. En ook niet een complete advertentie-strategie, maar 1 advertentie gericht op de weggever. Het is dus een mega uitgeklede versie, misschien 10% van het grote programma. 

KLM deelnemers hebben ook geen toegang tot de KOOmunity en de wekelijkse Q&A’s. 

Dan heeft het niet zoveel zin om in te stappen. Wel fijn om je te kennen. Maar we hebben vooral vaak vragen over online marketing.

Het is geweldig om het programma eerst voor je eigen bedrijf te doorlopen. Optimaliseer je eigen bedrijf! Dan kun je bij verschillende onderdelen feedback aan ons vragen. Dat is een onderdeel van het aanbod.

Je hoeft niet beschikbaar te zijn. We proberen samen te werken. Als ketenpartners. Maar we doen geen harde garanties. Je weet nooit hoe de markt zich ontwikkelt. We hebben wel samen heel veel ervaring en grote netwerken. Daar kun je van profiteren.

Niet alleen voor onze klanten, maar Ronald is zelf ook op zoek naar een rechterhand waarmee die kan lezen en schrijven.
Dat kan zijn voor KOO Klusjes, maar ook voor zijn eigen bedrijf. ‘Het spelletje snappen’ en nauwkeurigheid staan voorop. Als hij iets uitbesteedt, wil die het niet zelf nog recht moeten breien of oplossen. Iemand met Community-ervaring is een pré.

What's in it for me?

Het mes snijdt aan twee kanten

De kennis die je opdoet helpt je je eigen bedrijf beter te vermarkten, maar verandert je tegelijk in een sparringpartner voor (toekomstige) klant(en).

Het idee om een VA-poule op te zetten ontstond al een tijd terug, maar het ‘inwerken’ in onze systemen was iets waar we tegenop keken. We beseften al gauw dat er helemaal geen ‘inwerkperiode’ nodig was, mits diegene ons programma doorliep. 

Het 90-dagen programma vertelt namelijk PRECIES hoe ons systeem werkt. Hoe je het opzet, monitort, optimaliseert. Hoe je het toe kunt passen op IEDER denkbaar aanbod. En naarmate we overlegden bleek de meerwaarde voor VA’s nog veel groter dan we aanvankelijk dachten.

Het mes snijdt aan twee kanten: Jij wilt je verder ontwikkelen, het grote plaatje snappen en wij? Wij willen kunnen bouwen op een poule knappe koppen. Win-win dus!

GEBOREN UIT LIEFDE VOOR ONS VAK

Jouw team

Een afspraak met jezelf is eenvoudig te breken, een afspraak met dit team niet. Wij zijn jouw accountability-maatjes én hulplijn.

Social-post-KOO-Na-start-3-4.png
Jolanda Wicherson

Ondernemerscoach & Strateeg

Social-post-KOO-Na-start-4-3.png
Meta Groot-Antink

Content queen

Social-post-KOO-Na-start-5-4-kopie.png
Ronald Jagt

Chef Funnels & Techniek

Social-post-KOO-Na-start-6-3.png
Laura van Esveld

Social native

Lifetime VA deal

€1.495
€995

Meld je vandaag aan en ontvang direct toegang

Stap nu in en maak gebruik van de gezamenlijke kansen en mogelijkheden. Go for it!