Wat kies je uit voor je online aanbod?

Een bestaande dienst? Of iets heel nieuws?

Wat kies je uit voor je online aanbod

Wat kies je nu uit voor je online aanbod? Ben je daar al dágen, misschien weken over aan het nadenken?

Je hebt meerdere opties, dat merk je wel. Je kunt ervoor kiezen om je dienst te houden zoals die is, en bijvoorbeeld alleen je marketing te automatiseren en online te gaan zetten. Je gratis weggever, of een gratis kennismaking, daar stuur je dan op.

Het voordeel: lekker makkelijk om te beginnen.

Nadeel: je verdient er niks mee.

Je hoofddienst omzetten naar online

Je kunt ook je hoofddienst online wegzetten. Kun je jouw huidige aanbod bijvoorbeeld aantrekkelijker maken voor je klant door een stuk van de voorbereiding, of een gedeelte van de normale afspraken, online te doen? Denk aan online lessen. Vragenlijsten. Opdrachten.

Of live, samen, maar wel online, in Zoom-sessies. Nu half Nederland – eindelijk – de geluidsinstellingen van zijn laptop kan bedienen, is er ineens veel meer animo voor dit soort gesprekken… niet in de laatste plaats omdat je direct daarna weer lekker in je eigen tuin kan gaan zitten.

Voordeel: je maakt het jezelf en je klant makkelijker, terwijl de waarde gelijk blijft.

Nadeel: Je gaat je klanten minder live zien terwijl dat juist zo’n energie gaf?

De gouden middenweg

Je hoofddienst blijft hetzelfde, maar je gaat een online versie van datzelfde product maken? Of een voorbereidend traject wat online kan… en als jouw klant dat heeft afgerond kunnen ze altijd nog doorstromen naar je hoofdaanbod?

Voordeel: in dit geval ‘kannibaliseer’ je niet op je huidige offline aanbod

Nadeel: Je hebt méér werk, want je gaat iets totaal nieuw opzetten. Mooie kans trouwens!

Online verdienmodellen

Er zijn oneindig veel manieren te bedenken om online te verdienen. En sommige manieren had je misschien nog niet eens aan gedacht. 

Als mijn klanten zelf met Facebook advertenties aan de slag willen, dan boeken ze weleens een uur van mijn tijd. Via ZOOM kunnen we op afstand, samen naar hetzelfde scherm kijken terwijl we de technische stappen doorlopen. We bouwen bijvoorbeeld samen de eerste campagne op, en boeken een week later nog een sessie om de resultaten samen te bekijken en verbeteren. Het fijne is dat ze vooraf betalen via iDeal. Ik ben dus veel minder tijd kwijt aan het schrijven van facturen, mijn systeem doet dat allemaal automatisch en verwerkt het ook nog eens in mijn boekhouding!

- Laura

Kickstart online ondernemen

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het ontwerpen van je eigen online dienst(en)? Op 22 juni onthullen we in 4 masterclasses hét systeem dat je in 90 dagen van offline ploeteraar, naar online moneymaker helpt.

Wil je als eerste een nieuw artikel van KOO lezen? Meld je dan hier aan voor de updates

Deel het waar je kan...

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *